KUNDSERVICE

Vi som arbetar med fastighetsförvaltning och utveckling i Gröna Dalen svarar gärna på dina frågor och förslag till förbättringar!


För att vårt team ska kunna arbeta snabbt och effektivt har vi telefon- och besökstider.  Felanmälan kan göras dygnet runt genom denna länkGenom att göra felanmälan via länken registreras den i vårt system och kan hanteras på rätt sätt.

När ska du felanmäla?

Det är hyresgästens egna ansvar att rengöra fläktfilter, hantera stopp i handfat och duschavlopp, byta lampor i tak, kylskåp, ugn. Om du är osäker vad som gäller för just din lägenhet kan du maila oss på info@gronadalen.nu


Så fort du felanmälar ditt ärende via Real.se registreras den i vårt system. Ärendet skickas sedan vidare till vår fastighetsskötare som hanterar alla reparationer löpande.


Vi jobbar alltid så snabbt vi kan. När det tar längre tid att återgärda ett problem beror det oftast på att vi måste beställa material eller ta hjälp av en entreprenör som även dom har handläggningstider vi måste förhålla oss till. Observera att felanmälningar planeras manuellt och därmed kan vissa felanmälningar prioriteras mer akut än andra.

Telefontider 010-491 37 90

Felanmälan    Måndag, onsdag, fredag   09:00-10.00

Uthyrning       Måndag-fredag                   09.00-10.00

Ekonomi         Måndag-fredag                   09.00-10.00


Besökstider

Tisdag och torsdag   10.00-11.00

Dunderbacksvägen 41


Akuta ärenden

Under kontorstid 7.00-16.00 vardagar besöker eller ringer du vår fastighetsskötare.Under helg/natt ringer du vår jourtelefon 011-149 669. Vid anmälningar till Jour/Förvaltare som inte är akuta debiteras hyresgäst 125 kr/samtal + eventuell självkostnad. Läs mer nedan.

Akuta ärenden

Vid brand, brott eller bråk/störningar hänvisar vi till

SOS alarm på nummer 112.


För att ett ärende ska klassas som akut ska risk för personskada, skada på fastighet eller miljöskada föreligga. Vid ärenden av icke akut karaktär hänvisar vi till felanmälan.

Om det uppstår ett akut fel med risk för personskada eller skada på fastigheten ska du genast kontakta oss.


Under kontorstid 7.00-16.00 vardagar besöker eller  ringer du vår förvaltare och övriga tider vår jourtelefon 011-149 669


Vid anmälningar till Jour/Förvaltare som inte är akuta debiteras hyresgäst 125 kr/samtal + eventuell självkostnad.


Exempel på akuta fel

  • Avlopp: Stopp i avlopp med stigande vatten.Vattnet rinner inte ner i avlopp och risk finns för vattenskada ellerpersonskada.
  • El: Helt strömlös lägenhet / trapphus eller skada påelledning. Risk finns för personskada.
  • Glas: Krossad glasruta. Risk för personskada eller inbrott.
  • Skadegörelse: Skada på fast egendom sominnebär risk för personskada eller inbrott.
  • Vatten: Vatten rinner där det inte ska,exempelvis rinner från tak, element, rör etc. 

 

Exempel på inte akuta fel 

Är felet inte akut ska du göra en vanlig felanmälan till oss. Tänk på att du kan få stå för kostnaden om jouren åker ut på ett fel som inteär akut. 

  • Avlopp: Vattnet rinner långsamt i avloppetmen det är inte helt stopp.
  • El: Automatsäkring eller propp i lägenhetens proppskåp harlöst ut.
  • Glas: Spricka i glasruta.
  • Skadegörelse: Klotter eller annan skadadär det inte finns risk för inbrott, stöld eller personskada.
  • Vatten: Droppande kran.
  • Vitvaror: Trasig lampa i kyl eller frys.Spisplatta eller ugn fungerar ej.

Trivselregler


Här kan du ta del av våra trivselregler för Gröna Dalens fastigheter och utemiljö. Läs mer......

Ska du flytta?

Vi vill gärna ha din hjälp att utvceklas och ber dig därför svara på några frågor.


Om du sagt upp din lägenhet hos oss vill vi gärna att du svarar på några få frågor i en enkät. Detta för att vi bättre ska förstå om det finns åtgärder vi kan arbeta med på vår utvecklingsresa. Länk till enkäten finner du här!